یک راه حل موثر برای محدود کردن استفاده از اینترنت در اندروید و آیفون

یک راه حل موثر برای محدود کردن استفاده از اینترنت در اندروید و آیفون

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

یک راه حل موثر برای محدود کردن استفاده از اینترنت در اندروید و آیفون

امروزه استفاده از اینترنت در گوشی ها به صورت دیتا و وای فای به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. دلیلش این است که اکثر برنامه هایی که روزانه با آنها روبرو می شوید از اینترنت گوشی شما استفاده می کنند یا حداقل باید از اینترنت گوشی خود برای به روز رسانی نسخه های جدید آنها استفاده کنید. از جمله اپلیکیشن هایی که دائما با اینترنت در تماس هستند می توان به اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و ... اشاره کرد. از آنجایی که هزینه اینترنت بسیار بالاست، اکثر کاربران سعی می کنند از راه حل های مختلفی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل استفاده کنند.

کاهش مصرف اینترنت در گوشی اندرویدی

راه های زیادی برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی وجود دارد و ما راهکارها و ترفندهای مختلفی را برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی معرفی می کنیم.

استفاده از اینترنت را در گوشی خود محدود کنید

یکی از روش هایی که می توانید برای کاهش مصرف اینترنت در گوشی های اندرویدی استفاده کنید؛ مصرف اینترنت تلفن خود را محدود کنید یا زمانی که از داده های تلفن شما بیش از حد استفاده می شود زنگ هشدار تنظیم کنید. برای انجام این کار، به تنظیمات بروید، Wireless & networks را انتخاب کنید و روی استفاده از داده یا داده تلفن همراه ضربه بزنید. البته این گزینه در گوشی های سامسونگ گلکسی متفاوت است، باید به منوی تنظیمات رفته، گزینه Connections را انتخاب کرده و روی Data usage ضربه بزنید. صفحه ای که مشاهده خواهید کرد، برنامه های نصب شده بر روی گوشی شما و میزان داده ای که هر یک از آنها در ماه گذشته استفاده کرده اند را فهرست می کند.

اگر می‌خواهید این اپلیکیشن‌ها را محدود کنید، پس از ورود به منوی تنظیمات، به مسیر مصرف داده >> دوره صورت‌حساب >> محدودیت‌های داده و دوره صورت‌حساب بروید. در صفحه باز شده می توانید حداکثر مصرف دیتا را با گوشی در ماه تنظیم کنید. ضمناً این قسمت دارای گزینه ای به نام قطع خودکار نیز می باشد که با انتخاب این گزینه به گوشی فرمان می دهید تا در صورتی که مدت زمان استفاده از اینترنت گوشی در مدت یک ماه از حد تعیین شده بیشتر شود اتصال اینترنت گوشی به صورت خودکار قطع می شود و معلول. استفاده بیش از حد از داده ها
برنامه ها را با استفاده از Wi-Fi به روز کنید.

یکی دیگر از راه های موثر برای کاهش مصرف داده های اینترنت در گوشی های اندرویدی، محدود کردن به روز رسانی اپلیکیشن ها است. برای انجام این کار، فروشگاه Play را باز کنید و منو>> تنظیمات>> آپدیت خودکار برنامه ها را انتخاب کنید. در این قسمت بررسی کنید که گزینه Auto-update apps over Wi-Fi only انتخاب شده باشد و در غیر این صورت آن را انتخاب کنید. توصیه می کنیم از انتخاب گزینه Do not update apps automatically خودداری کنید، زیرا انتخاب این گزینه شما را مجبور می کند که به صورت دستی گوشی خود را آپدیت کنید که کاری سخت و زمان بر است. علاوه بر این، برخی افراد برای کنترل استفاده از اینترنت Wi-Fi، به‌روزرسانی‌های برنامه را روی غیر خودکار تنظیم می‌کنند. در این صورت، این افراد می توانند به صورت دستی تنها اپلیکیشن هایی را که می خواهند به روز کنند، آپدیت کنند.

محدود کردن داده های پس زمینه

برای انجام این کار، کافیست به Settings >> Data Usage بروید. در این قسمت می توانید میزان مصرف دیتای هر اپلیکیشن را مشاهده کنید و اپلیکیشن هایی که مصرف داده های بیشتری دارند را محدود کنید. برای این کار کافیست روی اپلیکیشن های مورد نظر ضربه بزنید و کاربرد آن ها را در پیش زمینه و پس زمینه مشاهده کنید. مصرف داده های پس زمینه در واقع زمانی است که یک برنامه را باز کرده و از آن استفاده می کنید. اما استفاده از داده های پس زمینه زمانی است که از گوشی خود استفاده نمی کنید و برنامه ای در پس زمینه اجرا می شود و از داده های گوشی شما استفاده می کند. بنابراین، اگر احساس می‌کنید که برنامه داده‌های زیادی مصرف می‌کند، روی گزینه Limit background data برای برنامه کلیک کنید. می توانید مصرف داده خود را محدود کنید.

برنامه ها را محدود کنید

با استفاده از راهکارهایی که در این روش برای شما آورده ایم می توانید به کاهش چشمگیر مصرف اینترنت گوشی خود کمک کنید. به عنوان مثال، آفلاین کردن برنامه Google Map روی گوشی ممکن است باعث کاهش مصرف اینترنت در گوشی شود. به طور کلی برنامه هایی که برای مسیریابی استفاده می شوند مصرف داده بالایی دارند. بنابراین، اگر به طور مداوم از این برنامه ها برای کاهش مصرف داده های اینترنت یا Wi-Fi استفاده می کنید. می توانید نقشه ها را به طور کامل دانلود کرده و به صورت آفلاین از آنها استفاده کنید. برای این کار کافیست اپلیکیشن Google Map را باز کنید و با فشردن گزینه More Info و انتخاب Download نقشه مکانی را که می خواهید بروید دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین به آن مکان بروید.

استفاده از اینترنت در آیفون را محدود کنید

اگر از کاربران آیفون هستید و نیاز به کاهش مصرف اینترنت گوشی خود دارید، توصیه می کنیم از یکی از روش های زیر برای این کار استفاده کنید.

کمک Wi-Fi را غیرفعال کنید

یکی از راه‌های کاهش مصرف اینترنت موبایل، خاموش کردن Wi-Fi Assist است. برای این کار می توانید پس از رفتن به تنظیمات گوشی معمولا در صفحه اصلی روی گزینه موبایل کلیک کنید. البته ممکن است برخی از گوشی ها به جای گزینه موبایل حالت موبایل را به شما نشان دهند. روی پایین ضربه بزنید تا Wi-Fi Enabled را انتخاب کنید تا خاموش شود. به این ترتیب دستیار Wi-Fi خود را خاموش می کنید، به این معنی که اگر نتوانید شبکه Wi-Fi تلفن خود را پیدا کنید، داده های تلفن همراه شما برای اتصال به اینترنت استفاده نمی شود و در مصرف داده صرفه جویی می کنید.

داده ها را برای همه برنامه ها غیرفعال کنید

برای این کار در مرحله اول باید وارد تنظیمات گوشی شوید. همانطور که می دانید برخی از برنامه ها داده های زیادی مصرف می کنند. در این قسمت می توانید تنظیمات آنها را طوری تغییر دهید که فقط از وای فای استفاده کنند. برای این کار روی دکمه Cellular ضربه بزنید. البته این گزینه در برخی از گوشی ها موبایل نامیده می شود. با اسکرول کردن صفحه به پایین می توانید لیستی از برنامه های با مصرف داده بالا را مشاهده کنید. لیست بالا به ترتیب حروف الفبا است و میزان مصرف داده هر برنامه با علامت اختصاری مگابایت یا کیلوبایت در پایین نشان داده شده است. اگر می خواهید اطلاعات هر یک از این برنامه ها را پاک کنید، دکمه آن ها را به سمت چپ بکشید و خاموش کنید. این باعث می شود که برنامه فوق نتواند از داده های گوشی برای اتصال به اینترنت استفاده کند. اما این برنامه همچنان می تواند با اتصال به شبکه وای فای از اینترنت استفاده کند.

به روز رسانی برنامه های پس زمینه را خاموش کنید

شاید تا به حال متوجه نشده باشید که برخی از برنامه هایی که بر روی آیفون خود نصب کرده اید، حتی زمانی که از گوشی خود استفاده نمی کنید، از داده های گوشی شما استفاده می کنند و همین امر باعث افزایش مصرف اینترنت گوشی شما می شود. یکی از راه های موثر برای محدود کردن استفاده از اینترنت تلفن همراه، غیرفعال کردن ویژگی فوق به طور جداگانه برای یک برنامه است. برای این کار کافیست بعد از رفتن به قسمت تنظیمات به قسمت General بروید. در این قسمت می توانید به صورت دستی سوئیچینگ برنامه های مورد نظر را غیرفعال کنید تا برنامه های فوق در پس زمینه از اینترنت گوشی استفاده نکنند. به این ترتیب نوتیفیکیشن هایی که به صورت خودکار برای برخی از برنامه ها مانند اینستاگرام و توییتر می آیند غیرفعال می شوند. اگر می خواهید به روز رسانی خودکار همه برنامه های نصب شده روی گوشی خود را غیرفعال کنید، کافی است Background App Refresh را انتخاب کنید و آن را غیرفعال کنید.

محدود کردن استفاده از اینترنت توسط برنامه اینستاگرام در آیفون

همانطور که می دانید اینستاگرام از اینترنت بالایی استفاده می کند زیرا به طور خودکار فیلم ها را به کاربران نشان می دهد. بنابراین با محدود کردن استفاده از اینترنت او می توانید میزان مصرف اینترنت او را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. با این کار، ویدیو تنها زمانی به کاربر نشان داده می شود که روی آن کلیک کند. برای انجام این کار، این برنامه را باز کنید، روی پروفایل خود کلیک کنید و روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید. با کلیک بر روی «مصرف داده تلفن همراه»، انتخاب «مصرف کم داده» و خاموش کردن آن، می‌توانید از پخش خودکار ویدیوهای اینستاگرام جلوگیری کنید.

درخواست محدود کردن استفاده از اینترنت در تلفن

علاوه بر روش های فوق برای محدود کردن استفاده از اینترنت در گوشی های آیفون و اندروید، تعدادی اپلیکیشن ویژه برای کاهش استفاده از اینترنت در گوشی ها راه اندازی شده است که می توان از آنها برای کاهش استفاده از اینترنت استفاده کرد. در زیر بهترین برنامه ها برای کاهش مصرف اینترنت را به شما پیشنهاد می کنیم.

Opera Mini: این مرورگر حجم دانلود صفحات وب را به شدت کاهش می دهد (حدود 90 درصد) بدون تغییر کیفیت و می توان از برنامه بر روی گوشی های iOS و اندروید استفاده کرد.

Opera Max: یکی دیگر از اپلیکیشن هایی که می توانید برای کاهش مصرف اینترنت گوشی خود از آن استفاده کنید، اپلیکیشن Opera Max است. این برنامه داده های استفاده شده توسط سایر برنامه ها را فشرده می کند تا مصرف اینترنت گوشی شما را کاهش دهد. البته این برنامه فقط برای گوشی های اندرویدی مناسب است.

فشرده سازی داده ها: فشرده سازی داده ها مانند Opera Max برای کاهش مصرف اینترنت در تلفن شما کار می کند. البته تفاوت هایی بین این دو برنامه وجود دارد. به عنوان مثال نرم افزار Data Compress علاوه بر گوشی های اندرویدی روی گوشی های iOS قابل استفاده است.

نتیجه

در دنیای امروز شاهد استفاده از اینترنت وای فای یا دیتا از طریق اپلیکیشن های مختلف در گوشی های اندروید و آیفون هستیم. بنابراین، به طوری که کسانی که از این تلفن ها استفاده می کنند، بتوانند در هزینه اینترنت خود صرفه جویی کنند. آنها از راه حل های مختلف استفاده می کنند. اینها در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها به‌طور متفاوتی پیکربندی شده‌اند که در این مقاله به تفصیل درباره آن‌ها صحبت کردیم. آنچه در این مورد رایج است این است که برخی از برنامه ها مانند برنامه های ناوبری یا پیامک از داده های تلفن همراه به صورت رفت و برگشتی استفاده می کنند و مصرف داده بالایی دارند. بنابراین، باید راه‌حل‌های مختلفی را که می‌توانید برای مدیریت این برنامه‌ها و جلوگیری از هدر رفتن شبکه‌تان استفاده کنید، بررسی کنید. آیا با استفاده از شبکه زیاد مشکل دارید؟ برای حل این مشکل چه اقداماتی انجام دادید؟ نظرات ارزشمند خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

 

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری



می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : پنج شنبه 20 مرداد 1401 ساعت : 17:50
بازدید : 259

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: